Onsdag
Tjejmiddagen igår blev på Bamboo City, som vanligt skulle man väl nästan kunna säga. Vi har varit där rätt många gånger nu. Älskar verkligen deras Mongolian Barbeque buffé där man får plocka på nudlar, alla grönsaker, köttsorter och såser man vill ha (rått) och sedan wokar dem det medan man väntar. Sjukt gott och man får precis det man vill ha och slipper peta bort eventuella grönsaker man inte gillar. Värt att prova tycker jag! :)
Vi träffades kl 18 och gick därifrån strax före 22, så vi hann med en hel del tjejsnack, och sedan när Rebecka skulle skjutsa mig till Jimmy så blev vi kvar i bilen i en och en halv timme! Hur mycket kan man ha haft kvar att säga efter fyra timmars konstant pratande?? Men tiden bara försvann och sedan blev det bums i säng för att orka upp till jobbet.

Kvart i fyra slutade jag idag. Allt gick kasst och jag hade tråkigaste och längsta rundan Det började med att min Spotify-lista  som jag synkat ner och alltid lyssnar på när jag jobbar inte längre var nersynkad, bara några få låtar (kanske 15/95). Ingen aning om hur det gick till... Iallafall så fick jag repeata de låtar jag ändå hade, för hur det än är så är lite musik bättre än ingen.
Inne i första porten skar jag mig ordentligt på ett reklamutskick så blodet började sakta droppa. Känns inte som att folk uppskattar att få blod levererat med breven så jag grävde upp ett uråldrig plåster ur fickan för att lösa problemet.
Nästa komplikation blev mina buntlådor. Jag tog tre lådor på cykeln och skickade fyra med buntlådeföraren, men när jag kom till stoppet där lådorna stod så hade jag fortfarande en låda full på cykeln. Klantigt. Så det var bara att trampa iväg med några lådor och ställa dem längre fram för att kunna få med mig de jag skulle behöva först. Att man inte bara kan tänka en extra gång innan man gör saker ibland.

Eftermiddagen har jag spenderat med mamma på stan. Vi letade present och så hittade jag två transparenta skjortor och två linnen till mig själv. H&M-besöket blev iallafall billigt, 19 kr! Hade nämligen fått hem rabattcheckar. Flera stycken! Det högsta jag fått förut är 100 kr, men oftast blir det 50. Nu fick jag två stycken på 200 kr och en på 150. Jag låter det nog vara osagt hur mycket jag handlat för under det senaste året för att få så många checkar. Nästan lite pinsamt. ;)



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress