Tisdag
Jag gillar verkligen lediga dagar när man känner att man gör något vettigt. Annars tycker jag bara att det är bortkastad tid. Men idag har jag ändå hunnit med litegrann iallafall. Först städat av lite på uteplatsen, ätit frukost, plockat ur och i diskmaskinen, tagit en härlig 70-minuters powerwalk, varit hemma för att hämta och lämna kläder och annat som behövs, tagit cykeln tillbaka till Jimmy, ätit tacopaj, cyklat till sveaplan och handlat inför kvällen och nu är jag tillbaka här. Ganska effektivt om ni frågar mig. :)

Det var till och med första gången jag cyklade i år, om man inte räknar med på jobbet då... Fick verkligen en chock när jag skulle ta ut den ur garaget. Så lätt! Den väger absolut ingenting! Stor skillnad mot jobbcyklarna som även utan post är rätt klumpiga. Kändes väldigt annorlunda att cykla på också. Inte klokt vad snabbt man vänjer sig vid nya saker.
Skönt att kunna börja cykla iallafall så man slipper gå upp tidigt för att flytta på bilen varje dag. Dessutom känner man sig ju lite duktigare också.

Om en liten stund slipper jag äntligen vara ensam här, även om det på sätt och vis är skönt det med ibland. Då ska vi laga iordning lite mat så det bara är att värma den när vi har varit och tränat senare. Det blir baconsås med paprika och chilismak och någon slags pasta till det. Hittills har vi aldrig misslyckats med något vi lagat så man kan ju hoppas att idag inte ska vara första gången! ;)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress