Måndag
Pust. Lååång dag. Vaknade lagom för att hinna äta frukost och göra mig iordning för jobb 12-18, kom hem och bytte om för att sedan direkt åka iväg på träning. Fast skönt att ha något att göra i och för sig. Det är lite konstigt det där, att de dagar man är ledig (vilket är de flesta) och inte har något speciellt att göra så håller man på att tråkas till döds. Men sedan de dagar man ska jobba har man världens ångest över det istället. Det går ju liksom inte ihop.

Idag på jobbet när jag höll på att fronta lite i mjölkkylen så kom världens gulligaste par förbi. En tant och en gubbe. Självklart hälsade jag eftersom jag alltid gör det, trevlig som jag är hehe. Då stannar tanten och säger "det är så trevligt när nya, unga tjejer hälsar! Alla gör ju inte det, vissa bara tittar rakt fram. För du är väl ny?" och så fortsatte de prata hur mycket som helst. Så sjukt gulliga. Precis så ska jag och min man vara om sådär en 50-60 år. Inte lika kul med sura gamlingar.

Ett par timmar senare kommer en pappa och en son fram till kassan och jag hör sonen fråga "har du rökt cigaretter någon gång?" och pappan svarar "ja det har jag faktiskt" lite buttert. Sonen säger då "när du var barn?". Hahahaha söt unge!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress