Kul
Riktig knasdag på jobbet idag. Min runda blev Ärsta och lite av Skiftinge. Moped skulle det vara. När jag går upp till skjulet där mopparna står finns två pers kvar på kontoret, vilket jag tycker är väldigt bra eftersom jag självklart inte får igång moppen hur mycket jag än försöker. När jag går när för att be någon hjälpa mig har båda dragit! Jahapp det var ju kul. Ringde då till Pernilla som tipsade om att man måste hålla in bägge bromsarna på just den så jag testar och får då igång den. När jag vänder mig om för att lägga mobilen på en bänk bakom mig stänger moppen av sig. Lite konstigt tycker jag då och försöker starta den igen. Ingenting händer förutom att bensinlampan börjar lysa. Fuck. Jag ringer till Pernilla igen och hon säger då att jag antagligen får vänta tills någon kommer tillbaka (vilket kan ta timmar!). Strax därefter ringer hon upp och säger att det finns en bensindunk i materialförrådet, så jag hämtar den men får då inte upp tanklocket. Fuck igen. Pernilla ringer igen och säger att jag ska prova en annan nyckel. När tanken är full ger mopeden inte ifrån sig ett endaste ljud när jag vrider om nyckeln och ska starta. Jag ringer Pernilla igen. När jag släpat ner moppen till kontoret och börjat den långa väntan ringer Christian (chefen) och säger att han kan fixa en bil åt mig om jag vill. YES!!! Galet skönt att åka bil! Älskar att köra automat. Plus att man slapp åka långt ut åt helvete på en stackars liten moped och frysa ihjäl. För det är inget vidare kan jag meddela.

Nu ska jag åka ner på stan en snabbis och kolla om de här kopparna finns kvar för jag tyckte de skulle passa i min flytta hemifrån-samling. Efter det blir det träning! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress