Dan före dopparedan
Alltid lika mycket att stå i dagen före julafton! Att man aldrig lär sig att förbereda lite mer... Gick upp 6 för att börja jobba 7. Kändes väldigt motiverande när man såg att termometern visade -22. Men tro det eller ej så gick det faktiskt helt okej att cykla även i så pass låg temperatur. Fick mest springportar så då håller man värmen rätt bra.

Efter jobbet blev jag hämtad av mamma och då åkte vi och storhandlade inför den stora morgondagen. Tror inte det gick att hitta en enda nyttig vara i kundvagnen. Men det är ju bara jul en gång om året! Tur det...
Resten av dagen har gått åt till julpynt, bröd- och köttbullsbak. Slog även in den sista klappen som jag helt hade glömt bort för en liten stund sedan. Nu ska de bara läggas in under granen så är allt klart! Julkänslan är det tyvärr sämre med... Känns verkligen inte alls som att det är jul, trots alla julgrejer och skinkan som luktar så gott medan den är i ugnen :( 

Väntar nu otåligt på att mitt julröda nagellack ska torka så att jag kan plocka fram alla saker jag kommer att behöva imorgon innan jag ska till jobbet kl 9. Kommer kännas lite konstigt att inte få äta gröt med familjen som alla andra år. Men det blir nog bra ändå får man hoppas. Dock undrar jag vem som kommer och handlar på julafton? Lär väl vara stendött större delen av dagen... Utom när alla pappor ska köpa tidningen då förstås ;)   

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress