Dag 3
Enligt schemat skulle alla sluta klockan halv fyra idag. Jag kom därifrån kvart i fem... Inte okej. Var även superglad eftersom jag skulle få vila fötterna en dag när jag skulle åka bil med Pernilla, det visade sig att det inte var så kul. Alla snackade innan om att de inte klarade att sitta brevid för att de mådde så himla illa då, men själv har jag aldrig gjort det ens om jag suttit i baksätet och läst så jag tänkte att vafan det blir lätt som en plätt. He he he! Inte kanske? Aldrig mått så dåligt i hela mitt liv!! För det första skulle jag ju då sitta med näsan i lådan med post och leta fram alla nummer till henne. Samtidigt kör hon som en biltjuv så man blir en aning omskakad. Åker 20 meter, tvärnitar, åker 20 meter, tvärnitar, backar, åker, tvärnitar osv osv...
Till slut var jag tvungen att gå ut för att jag trodde jag skulle spy. Sedan bytte vi så jag fick köra ett tag. Riktigt kul! Faktiskt inte alls konstigt att sitta på fel sida. Och skönt med automat!! Efter ett tag började hon också må illa så vi fick byta igen.

Efter lunch var det planerat att jag skulle hjälpa Marie, en annan vikarie med hennes område eftersom det var väldigt stort. Så i princip fick jag bilnycklarna och de sa till mig att "åk till Fristadsgatan". Ehhhm jaha???? Hittade iallafall rätt direkt så vi delade klart hennes runda och sedan blev det problem. Vi skulle få in hennes cykel i bilen vilket inte var så lätt. Tillsammans lyckades vi tillslut montera isär både cykeln och bilen så det gick att klämma in alltihop och kunde åka tillbaka till kontoret. Hade ju varit smidigare med ett cykelställ kanske...

Nu har jag nyss kollat på gårdagens avsnitt av Desperate Housewives och var himla nära att somna i soffan. Tyvärr gick inte det eftersom jag ska träna om 45 min. Känns inte så lockande...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress