Gravidvecka 30
30 hörni! Trettio??? Så himla, himla galet. Det känns som att vi räknat uppåt tills nu och nu när vi passerar 30 så börjar nedräkningen. Det är bara två veckor kvar för barnen på förskolan innan sommarlovet drar igång, och sedan är de inte tillbaka där förrän efter bebisen är beräknad. 

Nu är bebisen ca 36 cm lång och väger vid veckans början ungefär 1.43 kg och mot veckans slut ungefär 1.58 kg. Barnets kroppsbehåring (lanugohåren) börjar försvinna, men kan delvis finnas kvar vid födseln. Lungor, muskler och hjärnan fortsätter sin utveckling och skelettet hårdnar mer och mer.

Jag mår fortsatt bra och kämpar på med mina stödstrumpor. Vissa dagar går betydligt bättre än andra och jag gissar att det beror mest på vad jag gör. Jag behöver röra på mig, men vissa statiska positioner som att rensa ogräs till exempel gör att jag blir öm i åderbråcken ganska snabbt. Träning går toppen i alla fall, och likaså promenader. Det går inte fort, men det går kan man väl säga. 

(null)

finamaria.webblogg.se

Tiden går fort nu 🤗

Yasmine mamma till Dennis och Angelina

Så spännande det går fort. Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress