Gravidvecka 28
Tjolahopp tjolahej, då kör vi gravidvecka 28 nu då! Nästa milstolpe är väl 30 och det närmar sig ju med stormsteg, minst sagt.

Bebis är nu ca 34 cm lång och väger nu i början av veckan ungefär 1.1 kg och sedan mot veckans slut ungefär 1.23 kg. Skulle barnet födas nu så är det stora chanser att hon skulle klara sig. Det är ju alltid skönt att luta sig emot, OM något nu skulle hända. Vecka 28-32 är en kraftig tillväxtperiod, så nu händer det grejer!

Jag gnäller om mina jäkla åderbråck nu, men det är väl det som besvärar mig mest. Får ont i baksidan av högerlåret där de sitter om jag gör vissa rörelser och det nästan som strålar eller bränner i benet. Riktigt obehagligt, men tyvärr vanligt och går inte att göra så mycket åt förutom att använda stödstrumpor, dricka mycket vatten, ha benet i högläge när det går osv. 
Någon som haft problem med detta och har ett svar på vad sjutton man gör under sommaren? Fungerar korta stödstrumpor lika bra? Såg att det fanns nämligen och det känns ju ändå lättare att ta av och på än de knähöga. Kommer troligtvis svettas ihjäl om jag ska gå i knähöga stödstrumpor hela sommaren, och framförallt otroligt svårt att ha på stranden eller till kjolar och shorts.   

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress