Livets fynd
Jag kan ha gjort mitt livs fyndaffär i veckan. En komplett garderob med belysning och allt för 300kr?? För bra för att vara sant nästan.

Kunde inte låta bli att slå till när denna garderob i tre sektioner dök upp i vår lokala köp/sälj. Det var bara tur att jag var snabb, för det var flera som ställde sig på kö för att köpa efter mig. Jag som så fint vikit in alla lillasysters kläder, filtar och handdukar i en TROFAST-hylla (även den ett begagnatfynd för övrigt) fick nu flytta över allt till den här garderoben istället. Med glädje. Inte ens en tredjedel fylldes upp, så det råder ingen brist på förvaring i bebis blivande rum. 

Garderoben är samma STUVA-serie från Ikea som både Selma och Noel har i sina rum. Sjukt bra garderob, som tyvärr utgått och ersatts med en liknande serie. Även spjälsängen som lillasyster ärver är från den STUVA-serien, så det kunde inte passat bättre. Jag kompletterade dessutom Noels garderob och sittbänk med en matchande bokhylla häromveckan (jajamän, ytterligare ett begagnatkap i vår köp/sälj-grupp) vilket blev så bra då han fick plats för både böcker, leksaker och spel i den, och när det nu var två par blå dörrar på den här garderoben så bytte vi Noels vita mot blå. Mycket nöjd kille och det passade väldigt bra in hos honom. Lillasysters garderob fick därmed vita dörrar bortsett från en liten kub med gröna luckor. Kanske inte en färg jag hade valt själv om jag köpt garderoben ny, men i ett barnrum spelar det inte så stor roll kan jag tycka. Just nu är det en koja bakom de dörrarna och barnen är överförtjusta. Det återstår att se om den blir permanent eller om vi ska sätta in hyllan som medföljde där i.

Ingen dålig garderob för 300 kr?! I övrigt är rummet halvt kaos. Jimmys kontorshörna är kvar längs motsatta väggen i väntan på övervåningen (som är på paus nu i semestertider) och hörnet till vänster är packat med TROFAST-hyllan som nu agerar leksaksförvaring, en tavla (gratisfynd från köp/sälj-gruppen), barnbokhyllan som tidigare stått i Noels rum samt spjälsängen som är bokstavligen proppfull av grejer såsom babygym, babysitter, amningskudde, babyskydd osv. Totalt kaos.
(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress