Gravidvecka 40
Då säger vi hej till gravidvecka 40 och det är nu 6 dagar till beräknad förlossning! Kom igen bebis!

Bebisen är nu ca 51 cm lång och väger vid veckans början ungefär 3.39 kg och mot veckans slut ungefär 3.56 kg. En färdigbakad rackare helt enkelt! Nästan allt fosterfett ska vara borta vid det här laget.

Hittills inga känningar mer än sammandragningar, men de gör inte ont och har ju pågått i flera veckor nu. Det är dock nytt för mig, fick aldrig det med Selma och Noel. 
Vi kör på som vanligt i alla fall. Var på spinning igår och det verkar i alla fall inte skrämma ut den här knodden, så då är jag tveksam till att något annat hjälper heller.
Tacksam i alla fall att jag hann iväg på min bokade tid för lashlift igår och får vakna på morgnarna och se någorlunda pigg och fräsch ut för ett tag framöver. På måndag har jag tid hos frissan för klipp och lätt uppfräschning av slingor. Det är 3 dagar innan bf och som det känns nu så blir det inga problem att hinna med det innan det blir dags. Tror att det kommer gå till igångsättning denna gång! Jag blir mer och mer övertygad om det för varje dag som går. Skräcken, men det är inte mycket att göra mer än vänta och hoppas att hon evakuerar självmant förr eller senare.

På torsdag har vi bf och sista besöket hos barnmorskan inbokat!

(null)

Maria

Snart kommer bebis :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress