Bye gym
För något år sedan hade jag nog aldrig trott att det skulle hända, men mycket hinner hända på ett år och idag har jag sagt upp mitt gymkort.

Tanken slog mig redan i höstas, men så har tiden bara gått. Jag har alltså inte varit på gymmet för ett grupptränings- eller gympass sedan i september. Ett besök gjorde jag i januari, för att springa på löpbandet, men det är det enda. En ganska dyr löprunda skulle man kunna säga. 
Anledningen till uppsägningen? 1. Corona. Jag tycker helt enkelt inte att det känns helt okej att gå dit. En onödig risk och dessutom var det betydligt mer folk där än jag förväntat mig, så nej. Jag vill faktiskt inte just nu. 2. Tidsbrist. Självklart handlar det om prioriteringar och planering, men jag tycker väl inte att jag riktigt har tiden nu med heltidsjobb, hus och två barn. Steget att ta sig iväg kvällstid och åka tillbaka in till stan ytterligare en vända är helt enkelt inte prio. Tyvärr. Gruppträningspassen jag gillar har heller inte riktigt matchat mitt schema, så inte ens det går riktigt ihop för tillfället. 3. Nyvunnen kärlek till hemmaträning. Det tog 29 år och ett träningsprogram från MK Lifestyle, men jag älskar verkligen träningen vi gör nu. Den ger resultat, den är rolig och den är enkel i och med få redskap och inte särskilt tidskrävande pass. Perfekt efter att barnen somnat på kvällen.

Så istället för att lägga pengar på något jag inte utnyttjar varje månad så valde jag att säga upp mitt gymmedlemskap efter ganska många år. Tanken är att vi fortsätter med den här typen av träning hemma, och ju mer vi går mot vår desto mer löpning kommer antagligen att smyga sig in. Vi har ett superfint utegym i närheten också, så det finns hur som helst inga ursäkter för att träningen inte ska bli av. Sedan får jag väl se hur Corona-läget ser ut efter sommaren, och hur tankarna går då. Om det blir Actic då igen eller någon annan kedja får också visa sig. 

Hemmaträning i vardagsrummet och pass från Mimmi Kapells 60 days challenge. Gillar det skarpt. Om två dagar är vi klara med fas 3 av 4!
Emelie

Jag har också precis sagt upp gymkortet, inte en minut för tidigt 🤷🏻‍♀️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress