Refill av eyeliner
Igår fick jag smita ifrån hemmalivet en stund och unna mig något. Inget mindre än en refill av min permanenta eyeliner. Välbehövligt efter fyra år.

Det blev mitt första besök på Cosmetink sedan de flyttade till sina nya lokaler, och wow. Vilken salong. Värt att boka en behandling där bara för hur fint det är. Väldigt glad att jag hann knipa en av Sandras sista tider för permanent makeup innan hon går på mammaledighet. Annars hade det fått vänta ytterligare ett tag, men nu när det är gjort så inser jag ju hur blekt den hade hunnit bli. Klart värt en stunds obehag för att få den fin och fräsch igen. Jag har en tunn linje längs övre fransraden och tillsammans med lite färg på fransar och bryn ger den ett sminkat intryck. Markerar och piggar upp ögonen lite. 

Om det gör ont? Litegrann. För mig bara på några ställen på ena ögat där jag tydligen är lite extra känslig, annars mer lite obehagskänsla. Nästan som att det kittlas och att ögonlocket ska vändas lite ut och in. Svårt att förklara, men verkligen ingen fara. 

Voilà! Jag har alltså inget smink alls på dessa bilder. Väldigt nöjd med resultatet, även om ögonlocken än så länge fortfarande är lite svullna. Överskottsfärgen kommer också att släppa under läkningstiden, så litegrann kommer det att mattas av.
(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress