Återbesöket
Idag har vi haft vår Noel hos oss i 2 månader och det firades med återbesök hos barnmorskan och uppstart av mammaträning.

Det känns som alldeles nyss som vi var hos vår barnmorska och kollade blodtryck, vikt och lyssnade på bebisen. Ofattbart ändå att det var vår lillkille där inne i magen. Roligt att få komma tillbaka nu och visa upp honom och prata lite om förlossningen. Förlossningen är jag ju nöjd med. Viktmässigt är jag nästan nere på min startvikt (1-2 kg kvar bara) och så kollade hon hur bristningen läkt samt mitt knip och framtida preventivmedel. Godkänt på alla punkter så det känns skönt. Lite vemodigt nästan att inte träffa henne igen. Jag var lite besviken över att inte få samma barnmorska som vid första graviditeten, men den här var minst lika bra så det blev ju bra ändå.

Efter återbesöket åkte jag och Noel raka vägen till CRfitness-studion för första passa i Steg 1 av deras mammaträning. Teoretisk info, checkup av magen och hemläxa till nästa vecka bjöds det på. Jag har visst en rätt bred diastas vid naveln, så det är bara att träna, träna, träna nu. Knip och grundaktivering. Återhämtningen efter barn nummer två är definitivt kämpigare än efter första. Extra viktigt att göra rätt från start då kanske.

Magen är väl egentligen det som verkar ta längst tid att "återställa" denna gång. Fortfarande degig och putig, så det är bara att jobba på att stärka upp den inte muskulaturen. Och kanske dra ner på fikat, hehe.
Li

Gud så spännande! Hoppas allt är bra och att graviditeten flyter på som en dans! :)//Li

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress