Vårkänslor
Termometern visar 11 plusgrader och solen skiner. Vågar man hoppas på vår nu, äntligen?

Nja, kanske inte. Enligt väderapparna ska det bli kallare igen nästa vecka, men jag håller tummarna lite för att det hinner ändra sig innan vi kommer dit. Jag tycker att snö och vinter kan vara väldigt mysigt, men nu känner jag mig också väldigt klar med det för den här gången. Det är så efterlängtat att kunna plocka fram tunnare jackor och sneakers, och framförallt att de kan vara ute större delen av dagen på förskolan. Igår var de ute när jag kom för att hämta Selma på eftermiddagen. Förhoppningsvis bidrar sådant till lite mindre smittspridning och färre sjukdomar. Vabruari sjunger ju faktiskt på sista versen nu...
Att pollensäsongen sedan väntas bli den värsta på många, många år väljer jag att ignorera. Istället ser jag fram emot långa barnvagnspromenader med lillebror, att hämta Selma på förskolan och äta mellis i lekparken. Jag tror att både hon och jag har saknat lekparkshänget. Kom igen nu våren!

Vi tjuvstartade våren med mellis ute redan i helgen. Så himla härligt! Tänk att man kan bli så pigg av lite solljus och värme.
(null)

Christina

Jag är också trött på vintern nu, men det är som vanligt att man ska lida i det längst innan våren kommer, haha. Förra året var det också en jobbig pollensäsong, men jag slapp ha några besvär alls, så skönt! Ha en fin vecka!

Svar: Haha ja precis! Åh vad skönt för dig, hoppas du får må bra igenom kommande pollensäsong också! :)
None None

Jessica

Ja, kom igen nu våren, vi längtar!! Mellis ute... så mysigt=)

Svar: Eller hur, man blir ju så mycket piggare och gladare av vårljuset! :)
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress