Ullared del 2

I tanken låter det helt sjukt att åka bil strax över 40 mil för att shoppa, sova, shoppa och åka de dryga 40 milen hem igen med en liten bebis, men det blev en riktigt bra liten resa. Selma skötte sig som sagt exemplariskt och vi kunde inte fått en lugnare tjej. Nöjd, nyfiken och för det mesta glad och gosig. Jag får nypa mig i armen ibland. Mer om henne får ni läsa i nästa vecka när vi ska på 4-månaderskontrollen på BVC!

Tillbaka till Ullared... Vi shoppade ju som sagt en del redan på ankomstdagen, vilket var skönt för så sent på eftermiddagen var det väldigt lugnt i varuhuset. På måndagen var det betydligt mer folk men vet ni vad det fina med att ha barnvagn med sig är? Alla flyttar på sig. Jimmy rattade buggan med Selma och jag kämpade på med kundvagnen, och jag låg ständigt på 20 meters avstånd bakom. Det liksom banades en väg för honom, medan min tungkörda vagn inte ingav alls samma respekt. 
Hur som helst, det blev ett par effektiva shoppingtimmar där vi checkade av ytterligare ett varv på bebisavdelningen, barnytterkläder, babyvård och leksaker. På vägen plockade vi lite från hygien och livsmedel, men allt som allt var ungefär 90% av de slutgiltiga kassarnas innehåll saker till Selma. 

En mer detaljerad lista över vad vi shoppade kommer senare, när vi orkat packa upp allt. Jag kan så länge varmt rekommendera en tripp dit om man är småbarnsförälder, och vi var dessutom också väldigt nöjda med Ullareds hotell. Inget fancy eller så, men över förväntan och det var guld värt att dela shoppingen på två tillfällen. Det blev också mer en liten resa av det när vi fick gå ut och äta och ha en hotellnatt att se fram emot.


Ullareds gladaste hotellgäst! :)

Till och med den lånade spjälsängen var toppenkul...
Ola-Conny in the flesh. Det satt skyltar om tv-inspelning innanför entrén, men vi lyckades tack och lov ducka dem. Så sorry, vi kommer INTE att synas på tv i höst. Haha!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress