4 dagar till lopp!

Hur det går med löpträningen? Tackar som frågar. Det går faktiskt ganska bra. Styrketräningen har jag haft lite svårt att få till, men själva löpningen är lättare. Jag har den senaste veckan sprungit 3 km och 4 km, och det har känts väldigt bra i kroppen. Mitt största problem är att jag inte är helt van vid att springa så "korta" sträckor och inte hinner komma in i den där magiska andra andningen. Hela passet blir därför sjukt flåsigt och det blir aldrig riktigt skönt att springa. Men man kan ju inte få allt eller hur? Just nu är jag glad, nöjd och stolt över att jag överhuvudtaget orkar och kan.


En vecka i mitt träningsprogram från CRfitness består av två styrketräningspass, två löprundor och ett pass med backintervaller följt av en liten cirkel med övningar. Det sistnämnda passet blev av idag i Vilstabacken. Mamma och Selma hakade på och vi ångrade oss väl i ungefär samma sekund vi såg väggen vi skulle springa uppför. Jag hade glömt hur brant den är. Det blev en glass efteråt för att orka promenera tillbaka hem igen. Väl värt!

Imorgon är det mammaträning som vanligt (jag byter ett av styrkepass i programmet mot mammaträningen), på onsdag blir det en runda på 4.5 km och på torsdag löpstyrka. Fredag är dagen D och jag känner mig riktigt pepp! Träna in i det sista bara, och hoppas på att fixa de där 5 kilometrarna.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress