Fettisdagen

Den är här, semlans alldeles egna dag. Hurra! Minst en semla är obligatoriskt, men jag slog till på två. En till mig och en till bebben kan man väl säga. Kunde bara inte motstå en semmelwrap när de råkade ha ett par kvar, men samtidigt måste man ju äta en traditionell när det är fettisdag. Fullt logiskt.


Först blev det dock lite nyttigare aktiviteter. Mitt gymkort fryser ju imorgon, så jag passade på att klämma in ettt sista träningspass med mamma innan dess. Fast vem vet, lilla tidsoptimisten kanske tar ytterligare två veckor på sig att fatta vinken så jag kanske hinner med ett eller annat pass till. Jag var välkommen om jag ville, trots fryst medlemskap. 

Hoppas förresten att ni njutit av semlor idag också? Jag har min traditionella semla sparad till kvällen, så tv-myset blir lite extra festligt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress