Vardagslyx på Carino
Dammade just av webkameran i min Macbook Air. Hela datorn är egentligen rätt bortglömd eftersom jag gör det mesta i iPhone eller iPad, men ibland är den bra att ha.
 
Torsdag är nog min favoritdag i veckan. Jag slutar tidigt och fredagen ligger precis runt hörnet. Underbart! Just denna torsdag känns faktiskt lite extra bra eftersom jag bara jobbar morgondagen och sedan har helg och ett par semesterdagar att se fram emot. Dessutom hade jag turen att knipa en avbokad tid för ansiktsbehandling på Carino Spa & Clinic. Jag är dålig på att komma iväg på sådant, men just såhär på våren känns det perfekt att få en ordentlig rengöring inför sommaren. 
 
Jag valde en djuprengörande ansiktsbehandling och la till färgning av fransar och bryn. Rengöring, hudanalys, peeling, ånga, grundlig portömning, ansiktsmask och avkopplande ansiktsmassage. En härlig blandning av nästintill outhärdlig smärta (portömningen) och sövande massage. Så himla skönt, och nu är jag sådär tjusigt rödflammig i ansiktet. Älskar nyfärgade och formade bryn.
 
Tips! För den som, likt mig själv, är pollenallergisk kan jag rekommendera färgning av fransar och bryn den här årstiden. Mascara och kliande ögon/ögondroppar är ingen hit, men med färgade fransar och markerade bryn ser man lätt sminkad ut ändå.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress