Plugg
Jag befinner mig i ett kaos av papper och information som jag knappt vet var jag ska göra av. Direkt efter att jag varit en snabbis i skolan så satte jag mig med ett av de två häften man ska ha läst till morgondagens föreläsning/seminarium. Det var bland det tråkigaste jag läst i hela mitt liv. Det handlar om bakgunden till varför de har gjort om läroplanen för förskolan och vilka ändringar som gjorts och varför. Kändes ungefär som att läsa ur lagboken, ingen känsla alls bakom orden som stod utan bara fakta efter fakta efter fakta. Dessutom så står det ungefär samma sak på alla 23 sidorna så inte konstigt att man hela tiden kommer på sig själv med att ha tankarna på annat håll...

Nästa häfte är själva läroplanen så den lär väl inte vara roligare den, men ska väl skumma igenom den lite snabbt och se om det finns något vettigt där i.
Men först tänkte jag försöka få ordning på alla papper och scheman och sådant. Sprang in en sväng på Akademibokhandeln tidigare och köpte häftapparat, gem och en sådan där plastmapp att lägga papper och häften i. Mycket att stå i såhär i början.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress