Projekt julfoto 2020
När solen äntligen tittade fram under söndagen passade vi på att plocka fram tomtekläderna och tog med två små nissar ut på uppdrag.

Att ta julfoton med två relativt små barn kan man ju själv räkna ut inte är en helt lätt uppgift. 2019 hade vi en tvååring och en nollåring, men det var inte så mycket enklare med en treåring och en ettåring. Eller jo, Selma skötte sig exemplariskt faktiskt. Väldigt imponerande. Noel däremot... Han började grina redan när vi tog av jackan, och det kan man ju förstå. Vem vill stå och frysa i tomteluva mitt i novemberblåsten? Vi fick helt enkelt rulla vidare och uppsöka lä.
På något otroligt sätt fick vi ändå till det till slut. 106 bilder senare så satt den. Herregud vad jag skrattade när jag tittade igenom allihop. Många fina, men också så många misslyckade. Misslyckade men roliga. 
Resultatet blir tyvärr hemligt tills julkorten gått ut och kommit fram, men jag lovar att det kommer.

Sötaste tomtenissarna jag sett. På rymmen i en väldig fart.

(null)

Tonje

Haha, ja fotografering av barn kan bli lite på barnens premisser :D men ack så skoj!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress