Nedräkning till ledighet
Rimligt att längta efter ledighet när man endast jobbat en vecka efter julledigt? Not so much. Denna arbetsvecka är i alla fall över och nu har jag endast en arbetsdag kvar innan jag checkar ut för ett bra tag framöver.

Det har varit en intensiv vecka och den har bokstavligen flugit förbi. Dels är det min sämsta vecka schemamässigt (för den som undrar så har vi 3-veckorsschema, tis-tors alltid samma tider men mån och fre rullande) och jag hade därför bara en tidig dag. På det så hade jag också fyra utvecklingssamtal inbokade, vilket medförde flera övertidstimmar. Min plan var att bocka av de samtalen innan jul för att få ett lugnt avslut nu i januari, men alla sjukdomar som cirkulerade resulterade i att de flesta fick bokas om. Sådant är livet, och jag ger mig själv en stor high five som fått det avklarat nu trots allt. Så skönt! 

Nu väntar en lugn helg innan det är dags att ta tag i den där sista arbetsdagen. Jag längtar efter att kunna vila, träna ordentligt, ta promenader och må bra. Som en stor bonus kommer jag att kunna få mer tid med min lilla stjärna också. Hon kommer att fortsätta gå på förskolan, men kortare dagar och förhoppningsvis någon ledig dag i veckan om jag fortsätter att må bra. 

Bulan har blivit en kula, och den här sista veckan är nog faktiskt första dagarna som jag känt att det verkligen sliter på kroppen att jobba. Ryggont vid för många lyft, en del sammandragningar och allmänt trött i kroppen. Ett träningspass har det blivit hittills och det gör verkligen susen med skonsamma övningar för rygg och svank.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress