Teadventskalendern
Jag var lite inne på att ordna en paketkalender till Selma inför december, men till slut landade vi i att skippa det i år och satsa på en till nästa jul när hon är lite större. Enklare att hitta på bra små presenter då tror jag.

Till mig själv blev det en kalender med te i år. Jag hamnade lite på efterkälken under magsjukeperioden, men gillar den jättemycket. Det är en sådan sak som jag tänkt köpa flera jular i rad, men så har det inte blivit av. Blev ett impulsköp (till halva priset, ska tilläggas) precis i slutet av november. 
Väldigt roligt att få testa en massa nya smaker och att det är en så bra blandning av svarta, gröna, vita och örtteer. Favorit hittills är "Gubbelsin", ett svart te med smak av en mix av jordgubb och apelsin. Varje påse innehåller tillräckligt med te för en väldigt stark kopp eller två normala koppar, och så finns ett mysigt meddelande samt instruktion för perfekt bryggning på varje liten påse. Kul grej, tycker jag. Inte så onyttigt som t.ex chokladkalendrar och liknande dessutom.

(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress