Pepparkaksbak
Tidig jobbfredag för mig denna vecka, så jag checkade ut och tog helg kl. 13. Guld värt att ha det så var tredje vecka.

Hämtade hem barnen och det var såklart bråttom till lucköppningen. Tomtenissen hade lämnat sitt första uppdrag i dagens lucka och på lappen stod det pepparkaksbak. Så simpelt det kan bli med färdigköpt deg, men lika uppskattat för det. 
Noels första bak och jag kände väl att jag kanske tog mig vatten över huvudet precis innan vi skulle dra igång, men oj vad lyckat det blev. Selma var så himla duktig och körde sitt race i princip helt själv. Knådade, kavlade, valde pepparkaksformar och la på sin plåt. Som om hon inte gjort annat. Noel var en stjärna han med. Oväntat tålmodig och kavlade som en kung samtidigt som han malde "måla måla måla". Jag fick vara ruskigt snabb med att fånga upp figurerna innan de åkte i munnen, men totalt tre plåtar fick vi ihop och vi klarade det utan både utbrott och tårar. Värt en applåd nästan. 

(null)
Glada och förväntansfulla barn. Duken är en vaxduk från Coop, tips för att skydda bordet från fula hack.
(null)
(null)
(null)
(null)

Emelie

Nej gud så mysigt 🤍

Enna

Så söta och så mysigt!

Anna

Vad mysigt! Och vad kul att barnen fixade det så galant!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress