Tjejmilen 2018
Den årliga traditionen med Tjejmilen, middag och hotellnatt i Stockholm blev av i år igen. En väldigt bra tradition i mina ögon.

Träningen inför har varit obefintlig med tanke på den sommar som varit. Bästa sommaren, men definitivt inte när det gäller löpträning. 1 mil är dock en bra distans på det sätt att man tar sig runt oavsett, om man så väljer att gå hela sträckan så går ju det med. Det blev en blandning av jogg och gång tillsammans med mamma detta år, så gogg helt enkelt. Vi var anmälda i Fun run-klassen precis som förra året, alltså utan tidtagning. Det är de två skönaste lopp jag gjort faktiskt, ingen hets, ingen prestige. Bara springa för att det är skönt och roligt. Lite sugen är jag dock på att verkligen träna och satsa inför ett lopp nu, så kanske blir det tidtagningsklassen nästa år.

Dagen avslutades i alla fall med drink i baren på Haymarket by Scandic och därefter middag på Urban Deli. Så god mat! Vi var alla supernöjda, även Selma med sin barntallrik chicken nuggets och pommes. Tjejen älskar pommes! Själv åt jag flankstek och kan utan tvivel säga att det var det bästa köttet jag ätit. Det blir definitivt fler besök där!

Nu säger vi tack och godnatt efter en lång men bra dag! 

Det finns två svenska lopp där peppen är extra maxad. Det ena är Göteborgsvarvet och det andra är Tjejmilen. Älskar stämningen!
(null)
(null)

Ebba

Oj vad trångt! jag är liteför känslg för stora folkmassor för att klara det, men drinkarna hade jag nog klarat utmärkt. Kansle t.om så bra att lie folk hade gtt bra efteråt ;-)

Jag har hört massa ra, men jag är vldigt lite kött. De är va alla pratar om, så jag vet inte om det är ett ställe som passar mig, eller bara köttälskare. Jag får i mig proteinet på annat sätt, de kanske man förstår :)

Snyggt jobat iaf!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress