Gravidvecka 17
Hej vecka 17. Jag hinner knappt med här. Vi närmar oss halvtid med stormsteg!

En stor skillnad mellan första och andra graviditeten är just att hålla reda på tiden. Första graviditeten räknade jag dagarna minutiöst och längtade ihjäl mig efter den dag i veckan då en ny graviditetsvecka påbörjades för att äntligen få läsa om bebisens utveckling. Allt var så nytt och spännande, medan jag nu med nöd och näppe kommer ihåg att uppmärksamma att vi går in i en ny vecka. Det finns en del annat att fokusera på med en 1.5-åring i huset om man säger så... 

Jag har mått otroligt bra den här veckan i alla fall. Ingen yrsel eller andra besvär, så nu känner jag mig lite lugnare igen. 

Bebisen: Barnet är vid det här laget ca 16 cm långt från huvud till fot, och väger i början av veckan 90 g och mot slutet 120 g. Hår på huvudet samt ögonfransar och ögonbryn växer till sig, men barnets huvud är fortfarande stort i förhållande till kroppen. Underhudsfett börjar lagras vilket hjälper barnet att hålla värmen och ger energi. Det kan nu uppfatta och reagera på ljud utifrån.

(null)

Rebecka Lindström

Vad spännande att följa dig i din graviditet! Tycker det blir extra kul just eftersom du genomgår detta med ett litet barn också, min son är också nästan 1,5 år :D Ta hand om dig!

Svar: Tack, vad glad jag blir! :)
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress