Gravidvecka 25
Samtidigt som mars känns väldigt avlägset, så inser man ju att det inte är det när man går in i gravidvecka 25. Vi har kommit en bra bit över halvtid nu och det är inte alltför långt tills dess att det bara är tvåsiffrigt antal dagar kvar till due date. 

Den gångna veckan har precis som övriga gått snabbt som sjutton. Bortsett från ett akut fall av plötsligt näsblod, och då menar jag plötsligt som i att jag just kommit hem från jobbet och satt på golvet i hallen och pratade med mamma och Selma när det från ingenstans bara började forsa. Forsa! I övrigt har jag mått bra. Tagit mig till gymmet för två pass gravidträning och ömheten i ländryggen som kommit smygande känns redan bättre. Hoppas på att hålla mig frisk nu så att jag kan hålla i och fortsätta träna ett par pass i veckan.

Bäst av allt under veckan som gått måste ändå vara att jag fick beskedet att min ansökan om graviditetspenning blev godkänd. Den gäller från och med 15 januari, så det betyder att jag bara har några ynka veckor kvar att jobba innan jag går hem på heltid. Det ska bli väldigt skönt faktiskt, och med tanke på mitt yrke så är jag tacksam att ansökan gick igenom. 

Bebisen: Den vilda krabaten i min mage är nu ca 30 cm lång och väger vid veckans början 670 gram och vid veckans slut 790 gram. Anlagen till barnets permanenta tänder bildas nu och kommer sedan fram när barnet tappar sina mjölktänder.

(null)


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress