En hälsning från sjukstugan
Ska man bli sjuk, så ska man bli det ordentligt. Är det inte så? Det verkar vara så min kropp jobbar i alla fall...

Jag är väldigt sällan hemma sjuk från jobbet. Väldigt sällan som i att jag t.ex inte haft en enda sjukdag sedan jag kom tillbaka efter mammaledigheten 1 april i år. Efter över ett år hemma och att plötsligt vistas varje vardag i bacillhärden (som en förskola faktiskt är, ingen idé att färska dölja det) måste vara något slags rekord. Men när jag blir sjuk, då blir jag sjuk. En vanlig hederlig förkylning hade känts rimligt, men nix. Här kör vi öroninflammation istället. Gravid och öroninflammation, toppenbra kombo. Hankar mig fram på Alvedon och hoppas på en bra natt nu. Blir det ingen sömn inatt heller så får jag ringa vårdcentralen igen för att få penicillin. Vill helst undvika det av alla anledningar som finns, men främst för bebisens skull. Håll tummarna för mig!

PS. Kika in imorgon för att se vad jag fyndat på Black week!
ajlimullersandvik.blogg.se

krya på dig, stackare!

Svar: Tack snälla!
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress