SummerBoost - sista veckorna
Förra söndagen var sista dagen av de 6 veckor som SummerBoost pågått. Hur det har gått?

Jag har åkt någon slags bergochdalbana mellan förkyld, tokallergisk och dunderförkyld under hela perioden, så tyvärr har träningen gått betydligt sämre än jag tänkt mig. Gissar att jag snittat på 1-2 pass i veckan och det är väldigt lite för att vara mig. Jag har också haft svårt att motivera mig till att ta mig iväg till gymmet efter jobbet, utan har istället prioriterat tid med familjen och att vara ute i det fina vädret. Trist att det inte gått så bra såklart, samtidigt känner jag ju att jag har ju träningsprogrammen kvar och kan satsa hårdare på dem när förutsättningarna är bättre.

Kostbiten har som tidigare gått helt okej i veckorna, men jag har medvetet fuskat på helgerna. Det är så jag vill ha det. Att kunna dricka vin, äta gott och unna mig på helgen ser jag inte som något konstigt, det är livet. Däremot är jag jätteglad att jag tog chansen att lära mig äta rätt för min kropp och mina träningsvolymer, för även om jag vet vad jag ska äta så är det faktiskt inte lätt att veta hur mycket. Jag äter i vanliga fall alldeles för lite, och det jag tar med mig från de här veckorna är att när man äter tillräckligt och kontinuerligt så blir man heller inte sötsugen. Det är inte så mycket svårare än så om man väljer någorlunda bra livsmedel och får i sig bra mängder frukt och grönt. 

Nu ska jag bannemig komma igång ordentligt med träningen innan semestern, och hålla i den över de veckorna. Det är farligt att komma ur rutiner och svårt att komma tillbaka om man inte ger 100%.

Det var enklare när Selma kunde följa med till gymmet, nu blir det hemmaträning om hon ska vara med och man får helt enkelt ta det för vad det är. Hon "hjälper" inte alltid till bra hehe...


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress