SummerBoost 2018 - vecka 3 & 4
Då lider även den fjärde veckan av SummerBoost mot sitt slut. Ingen bra vecka varken när det gäller kost eller träning om jag ska vara helt ärlig. Hoppas på bättre förutsättningar de två sista veckorna, men oavsett så har jag fått verktygen och kunskapen om hur jag bör äta. Det är ju trots allt tanken att det ska vara en hållbar livsstil, inte en quickfix på 6 veckor.

Kost: Vecka 3 började lite sisådär med korvgrillning på valborg följt av ledig dag. Korv med bröd är väl inte att rekommendera i något kostschema skulle jag gissa. Vitt bröd, skräpkorv och noll grönsaker. Jaja. En sak som jag dock faktiskt ändå fått in i mitt huvud nu är att resten av veckan inte behöver fortsätta på samma spår. Veckan är inte "förstörd" för att den börjar med två sämre kostdagar. 
Vecka 4 har dessvärre inte heller varit på topp då det snickras och vi därför har gjort snabblösningen att hämta hem mat. Nya tag nästa vecka.

Träning: Lite samma här tyvärr. Den här senaste veckan har varit riktigt risig av många orsaker. I början av vecka kunde jag med nöd och näppe jobba på grund av pollenutbrottet, och det fanns noll energi för träning efter det. Jag började dock starkt med ett träningspass måndagmorgon innan jobbet. Den bästa träningen är den som blir av, eller hur är det nu? Trots detta så är jag ändå väldigt pepp på att komma igen nu mot slutet. 

Tänkte faktiskt att det ska bli en tradition att träna på måndagsmorgnar. Jag börjar 9 och får då sovmorgon även om jag går upp och tränar, och det är ju ett grymt sätt att kicka igång veckan. Dessutom är all träning som jag kan "slippa" på kvällstid bra, mer familjetid är alltid välkommet.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress