Den årliga chocken...
Min kära sambo taggade mig i en text på Facebook för inte så länge sedan. "Vad är egentligen värst, pollen för pollenallergiker eller pollenallergiker för andra människor?". Det ligger något i det för gnället är oundvikligt när man mår som en kratta. Tänk mansförkylning fast i 4-8 veckor, eller längre. Blä!

För mig slog det till den här veckan och förutom de klassiska besvären så medföljer en trötthet som inte är av denna värld. Oavsett hur bra eller dålig nattsömnen varit. Ni som inte är allergiska... Njut, för det är ett rent helvete. Ni som är allergiska... Kämpa! För många av oss är det snart över och så länge får man väl göra vad man kan, behandla, byta örngott och tvätta håret ofta. Hålla sig inne är inte ett alternativ för mig som förskollärare och småbarnsförälder tyvärr. Gud vad jag hoppas att Selma slipper allergi!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress