Morgonträning
Är man småbarnsförälder får man hitta lösningar för att få ihop vardagspusslet. För mig har det blivit träningen som blivit lidande sedan jag började jobba i april. Men hoppet är det sista som överger en, som det så fint heter. Morgonträning har aldrig varit min grej tidigare, men nu är det det.

Jag har faktiskt aldrig gillat morgonträning. Jag prioriterar hellre sömnen, för jag vet hur viktigt det är med sömn och vila för att orka dagarna och för att immunförsvaret ska vara stabilt. Det är ofta i samband med dålig sömn som bacillerna sätter klorna i mig, och därför har jag aldrig varit ett fan av att gå upp tidigt för träningens skull. Dock har jag upptäckt nu när jag har svårt att motivera mig till att ta mig ut eller iväg på kvällarna att det är ganska skönt att få det gjort på morgonen. Innan jobb och andra aktiviteter, så att det inte blir att man bangar ur till slut. Så länge jag går och lägger mig i tid för att få mina 7 timmars sömn så känns det helt okej att gå upp och dricka en Celsius och riva av ett pass innan frukost!

Måndagens pass blev en kort löptur på ca 2 km, följt av ett underkroppspass. Jag är så himla glad över träningsprogrammet för hemmaträning som följde med SummerBoost. Grymma pass, trots att de går snabbt att genomföra.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress