Gym med en 10-månaders
Nu är Mama fitness-terminen igång igen på Actic efter ett litet juluppehåll, och vi var självklart där. Senast satt Selma fortfarande stilla på sin plats på filten, tittade och grejade med sina leksaker. Det är ett minne blott tydligen. Numera kravlar hon runt och ska titta och pilla på allt. Så länge hon har roligt så är jag nöjd. 

Jag säger förresten KÖR till alla mammor som funderar på att ta sig till gymmet med sin bebis. Alla behöver träna när man tar hand om och kånkar runt på ett barn hela dagarna, och jag vet exakt hur svårt det är att ta sig iväg kvällstid när man har en liten hemma. Jag gör det ändå en eller ett par gånger i veckan eftersom jag uppskattar egentiden, och tycker att det är bra för Selma att få ensamtid med sin pappa också. I övrigt så går det utmärkt att ta med sig bebis till gymmet. Dagtid är det oftast så lugnt att man inte stör någon. 
När barnet är litet är ju babyskyddet toppen att sitta i, men kollar man med personalen så brukar det var helt ok att ta med vagnen in (vi kör hjulskydd på bakhjulen vid dåligt väder och/eller torkar av innan vi går förbi skozonen). När Selma blev större började jag ta med en filt som hon kunde sitta och leka på, eller tajma in en sovstund i vagnen en del av passet. Spännande att se hur det kommer att gå i fortsättningen nu när hon kryper runt, men jag tror inte att det är något större problem. Tur att mamma/barn-passen finns i alla fall!

(null)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress