Tänker om och tänker till - nya mål och prioriteringar
När vi var bortresta tog jag ett välbehövligt break från allt vad träning heter, vilket betyder att jag också tog en paus från mitt löpprogram. En vecka blev till två veckor när vi kom hem och jag skulle komma igång igen. Gymmet lockade mer helt enkelt, och när jag den här veckan skulle hoppa in i programmet igen så kände jag bara ett stort nej. Jag vill inte. Jag orkar inte. Det går bara inte. Långpassen har nu när jag snart är halvvägs igenom kommit upp till 90 minuter i tid och det är rent utsagt skittråkigt på löpband. Vädret ute är inte heller något som lockar mig, så då är jag låst till gymmet och jag har inte motivationen som krävs för att springa så långt och så länge på ett trist löpband, inklämd bland andra motionärer. Jag har gjort det förr, men jag vill inte nu. 

Så vad göra? Det får bli ett längre uppehåll, inte svårare än så. Jag styr om till att fokusera på styrka och rörlighet i första hand, med något intervallpass då och då för att underhålla konditionen och formen jag har nu. När snön och isen ger upp så får jag börja springa utomhus och ta det därifrån, där jag faktiskt njuter och tycker om löpningen. Det ska ändå vara roligt, det är det viktigaste för mig. Självklart kan jag inte förvänta mig exakt angivna resultat av löpprogrammet nu när jag hoppar över en viktig del i mitten, men å andra sidan så är målet i grund och botten bara att komma tillbaka till halvmaraton-distansen efter graviditet och förlossning. Viktigt att inte glömma var jag var för ett år sedan, och var jag är idag. 

Det får bli kvällens visdomsord. Godnatt på er och hoppas att ni också har en plan med vad ni vill och prioriterar, oavsett om det gäller träning eller något annat i det stora pusslet som är livet!❤️
Tillbakablick till ett träningspass för ganska precis 1 år sedan. Vi gillade att träna ihop redan då, Selma och jag.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress