Gravidvecka 29
Den här veckan var det tur att appen påminner om att vi äntrar en ny gravidvecka. Dagen före julafton och att göra-listan var lång, så jag hade faktiskt inte en tanke på att det också var söndag.

Efter alla sjukdomar så har den gångna veckan känts som en dröm. Jag känner igen mig och själv och min kropp, och jag mår fantastiskt bra i den. Två träningspass, ett par promenader och ett pulkarace med Selma (vilket för ett preggo också kan räknas som ett träningspass) har hunnits med och jag känner mig som en helt ny människa när jag kan röra på mig igen. Energin har varit saknad under de senaste veckorna. 

Vi var dessutom också på kontroll hos barnmorskan i början av veckan som var. Alla värden såg bra ut, inklusive blodsockret där jag var låg vid förra besöket. Även hjärtljuden på den lilla lät tack och lov bra. Alltid en lättnad. På vågen står det nu 61 kg, så det börjar bli några på plussidan. Ska kika tillbaka någon dag och se hur jag låg till gällande det vid graviditeten med Selma. Kul att kunna jämföra.

Bebisen: Den lilla krabaten är nu ca 35 cm lång. I början av vecka 29 väger den ungefär 1.26 kg och vid veckans slut ca 1.4 kg. Hjärnan och de inre organen fortsätter att utvecklas och barnet lägger på sig mer i vikt. Det börjar bli trångt om plats i magen och rörelsemöjligheten begränsa.
Från och med nu är vi inne i den tredje och sista trimestern.

(null)

Tess

Vad skönt att du mår bra och kan röra på dig! Det gör så himla mycket under en graviditet att inte känna sig låst.

Svar: Verkligen, bara att hoppas att det håller i sig resten av tiden också :)
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress