Året 2018
Jag tänkte att det kunde passa med en liten topplista över det gångna året, som en liten resumé av toppar och dalar 2018. Here it comes!

Årets bild
Ett lätt val, nämligen min favorit från fotograferingen med Ninnie Schröder på Solby gård i höstas. Motivet är självklart min favoritmänniska.
(null)

Årets händelse
Även här ett lätt val. Att vi väntar ett syskon till Selma, och även om det hade varit fantastiskt oavsett kön så känns det just nu extra roligt att det är en lillebror som bakas därinne.
(null)

Årets blooper
Det finns en del sådana i kamerarullen, definitivt. Höjden måste ändå vara när vi skulle få till en fin familjebild på väg till min väns examensfirande i juni. Matchande outfits i marinblått och piffade till tänderna, men alla var inte helt med på noterna. Haha!
(null)

Årets projekt
När man bor i villa finns det väl ständigt något att göra, men årets projekt blev att börja ta tag i tomten. Steg ett blev att rulla gräs på baksidan, plantera häck mot grannarna på ena sidan samt bygga ut altanen runt spabadet. Det blev galet bra, även om tomten i sin helhet har mycket kvar innan det är helt färdigt.
(null)

Årets köp
Det måste vara min Apple Watch. Det är inte ofta sedan jag blev mamma som jag överhuvudtaget köper saker till mig själv, men nu "firade" jag att vi äntligen drog in dubbla löner i hushållet igen efter föräldraledigheten med att faktiskt unna mig något. Så nöjd och jag vet inte hur jag klarade mig utan den. Sjukt snygg är den dessutom.
(null)

Årets resa
Vi hann ju med två resor det här året. Teneriffa i januari, som för alltid kommer att vara ett speciellt minne eftersom det var Selmas första. Cypern i juni toppade dock. Vi älskar Cypern, om nu någon missat det, och hotellet var grymt. Dessutom var Selma lite större och kunde verkligen njuta av den. Som hon älskade stranden och havet, världens bästa känsla att se lyckan i hennes ögon!
(null)

Årets måltid 
En rätt är god när man längtar i ett helt år efter att få äta den igen. Jag tror att vi har startat en tradition av att åka till Fjäderholmarna i Stockholms skärgård om sommaren. Det är så värt bara för den laxrätten jag åt där. Börjar nästan dregla lite här bara av att tänka på den. Mmmm!
(null)

Årets största misstag
Sommaren 2018 går till historien för sin värmebölja, och vi som var dumma nog att inte köpa en AC innan den kom fick bittert ångra oss. OMG. Bästa och värsta sommaren av just den anledningen. Vi har åtgärdat AC-problemet nu i alla fall, för den som undrar. Ännu en sommar i den här klassen vore väl för bra för att vara sant, men om det skulle hända så är vi förberedda.
(null)

Årets prestation
Jag har avverkat två löptävlingar under året, Tjejmilen 21K och Tjejmilen. Även om den förstnämnda kanske var en större bedrift att komma runt med tanke på distansen, så väljer jag ändå Tjejmilen här. Jag tog mig runt goggandes eftersom jag var gravid (dock ej officiellt ännu) och jag är stolt både över spurten på målrakan och över att jag lyssnade på kroppen under hela milen. 
(null)

Årets mest otippade
Helt klart Selmas förskolestart. Självklart var det en del tårar alldeles i början, men att vår blyga lilla tjej skulle bli en sådan tuffing på förskolan hade jag aldrig i hela mitt liv kunnat föreställa mig. Hon fullkomligt älskar det och jag älskar att hon gör det. Att få lämna en glad, nöjd och sprallig tjej varje morgon är en sådan obeskrivlig lättnad, i synnerhet när man föreställt sig tårar, hjärtskärande skrik och ett fruktansvärt dåligt samvete i mammahjärtat.
(null)

Årets värsta
Det är alltid svårare att minnas de dåliga händelserna, men jag får nog ändå säga december månad och vårt marathon av sjukdomar. För den som inte kunde räkna ut det själv så är det etthundra gånger värre att vara sjuk när man har småbarn än annars, så det är inget jag har lust med igen. Vi hoppas på en bättre början av 2019 än vad 2018 bjöd på som avslutning.
(null)

Årets bästa
Att vara gravid. Jag älskar det, hela grejen med den kroppsliga förändringen och allt som hör till. Det kanske hade låtit annorlunda om jag haft en jobbig eller smärtsam graviditet, men jag har haft tur hittills och kunde inte må bättre än vad jag gör i min gravidkropp. Bara jag tar hand om den så mår jag toppen. Och det här med rörelserna ock sparkarna... Magi.
(null)

Tack 2018, nu blickar vi framåt mot ett grymt 2019! Förväntningarna är höga, som ni säkert förstår. Gott nytt år på er!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress