Premiärtur med cykel
Vi velade länge fram och tillbaka om vi skulle satsa på barnstol på pakethållaren eller en cykelkärra. Valet föll till slut på cykelkärran och än så länge känns det som helt rätt beslut.

Eftersom vi bor en bit utanför stan och bara har en bil på två vuxna som båda jobbar i stan (vill ha det så av flera skäl, inte minst ekonomiskt. Man kan göra mycket roligt för de pengarna vi sparar på att inte skaffa ytterligare en bil) så underlättar det om en av oss kan cykla till lämningar och hämtningar på förskolan. Så det får bli så!
Vi slog till på en kärra på Jula i helgen. Rimligt pris, den har alla funktioner vi önskar och kan dessutom användas både som cykelkärra och joggingvagn. Plats för två barn eller ett barn plus redigt med packning. Bäst av allt? Det var hur smidigt som helst att cykla med den! Bortsett från skrattet och knackandet inifrån vagnen så märkte jag knappt av den egentligen. Självklart lite tungt i uppförsbacke, men det var inte så illa att jag behövda stanna och leda cykeln upp. Väldigt positivt överraskad. 

Håller tummarna för att det går lika smidigt när vi ska ta den till förskolan imorgon. Inskolningen avslutades idag, så imorgon börjar Selma på riktigt. Det har överlag gått väldigt bra och jag är så himla stolt över vår lilla tjej. Stora tjej. Lite nervös är jag ändå över att jag ska lämna för första gången imorgon. Ingen aning om hur det kommer att gå... Wish me luck!

(null)

(null)

Linda

Jag kommer ihåg när min var små och vi skulle ut och cykla först gången.
Innan man kom i gång med balans och den nya tyngden.
Hoppas det gick bra och att det blir fler turer

Svar: Ja precis! Lite ovant, men måste säga att det gick bättre än jag trodde innan då den rullade så lätt. Sjukt jobbigt i uppförsbacke dock haha!
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress