Lämning på föris
Inskolningen är över för vår lilla donna och nu är det heltid på föris som gäller framöver. Hjälp!

Vi har valt att båda jobba heltid nu efter nästan ett och ett halvt års föräldraledighet, och det känns bra även om det tar emot lite att Selma ska behöva vara så många timmar i veckan utan oss. Mammahjärtat tycker att det är lite jobbigt... Men, jag vet också att hon har klickat bra med pedagogerna på hennes avdelning och att hon kommer att ha väldigt roligt där när hon vänjer sig vid den vardagen. Dessutom landar hon i schemasystemet strax under heltid tidsmässigt, tack vare mina tidiga dagar och mina sena då vi kan ta lite sovmorgon. Med hämtningshjälp från bl.a mormor kan vi också dra ner tiden lite ytterligare, så jag kan verkligen inte klaga.

Idag lämnade jag henne i alla fall för första gången, och det var en ledsen Selma som blev kvar i famnen på favoritpedagogen och en tårögd mamma som cyklade vidare till jobbet. Tror inte att jag kommer att vänja mig vid det faktiskt, är alldeles för blödig för att hjärtat ska palla det tyvärr. Desto roligare är det att hämta hem henne när hon lyser upp och börjar vinka till kompisarna när man kommer innanför dörren. Det har jag att se fram emot imorgon!❤️
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress