Tjejmilen 21K
Igår var det dags! Premiären av Tjejmilen 21K.

Jag har ju inte rapporterat särskilt mycket om träningen inför loppet nu mot slutet, och det beror ärligt talat på att det inte blivit någon. Jag var så peppad då i vintras när jag körde igång med ett löpprogram för halvmarathondistansen, men efter några veckor på löpbandet tvärledsnade jag faktiskt. När gatorna sedan blev isfria och jag fick en ordentlig dos ny motivation så hann jag springa två pass ute innan jag fick ont i en fot. Suck. Sedan kom också pollensäsongen igång och att springa med en snuvig och täppt näsa är ingen höjdare.

Men! Jag ställde mig ändå på startlinjen. Skam den som ger sig. Jag var ju ändå anmäld, så jag gjorde vad jag kunde och goggade mig igenom de 21 kilometrarna. Banan på Djurgården är verkligen fantastisk, och vädret kunde inte ha varit bättre. Trots min sämsta tid någonsin på en halvmara, och ett ordentligt illamående efter ansträngningen efteråt (spårvagnsfärden därifrån var INTE kul!!), så är jag ändå nöjd. Jag gav inte upp och jag kom i mål, så idag bär jag stolt mitt Tjejmilen 21K-armband och klappar mig själv på axeln för att jag klarade det. Fick med mig en härlig solbränna hem också, som en trevlig bonus.

(null)
(null)
(null)
Stort plus för att man, istället för en medalj som ändå hamnar i en byrålåda någonstans, får ett smycke när man korsar mållinjen. Bästa idén!
Hanna

Grym du är!

Hanna Karlsson

Bra jobbat! Så grym du är. :-)

Svar: Tack snälla du :)
None None

Tess

Bra jobbat! Varför heter det Tjejmilen när det är en halvmara förresten?

Svar: Tack snälla! Det är samma arrangörer och därför blev det Tjejmilen 21K. Det har funnits tidigare under annat namn, men jag antar att Tjejmilen köpt upp det eller tagit över det... Eller hur det nu fungerar haha :)
None None

Kristin Nordqvist

Härligt jobbat! Kul att läsa om din upplevelse av loppet. Hade gärna varit med men bor lite många mil från Stockholm :) Men ska köra halvmaran på tisdag nästa vecka i Växjö. Blir det fler lopp för dig nu? Blev detta en start för dig eller blev det detta lopp och aldrig mer? Som sagt var bra jobbat i alla fall!

Svar: Vad roligt! Hoppas loppet i Växjö gick bra?! Det blir Tjejmilen för mig i september, men utöver det har jag inget inbokat ännu. Blir nog fler om jag känner mig själv rätt :)
None None

MADDISENJ.SE

Wow grymt jobbat och vilken bra grej med smycke istället för medalj!!

Kim

Jag gillar inte att det heter tjejmilen och har darfor aldrig medverkat. Kan val heta lilla marathonet eller halvmaran istallet? Tjejmilen syftar pa att tjejer springer kortare an killar, inte orkar lika langt. Dessutom kan killar och andra som inte identifierar sig som tjej kanna sig ovalkomna att springa 'tjejmilen'.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress