Första stegen
Det tog lång tid innan hon överhuvudtaget förflyttade sig. Ännu längre innan hon kröp. Därför tänkte jag mig att det skulle ta ett bra tag till innan det här med att gå ens skulle bli aktuellt. Jag själv gick inte förrän vid ca 1.5 års ålder nämligen. 

Häromdagen fick jag ändå rapport hemifrån om att hon tagit några stapplande steg och visst gjorde hon det även på kvällen när jag kommit hem från jobbet. Vingligt och max tre åt gången innan fallet kommer, men hon går. Stora tjejen! Det dröjer nog inte alls många dagar förrän hon hittar balansen ordentligt. Perfekt då att jag i veckan kompletterade hennes skogarderob med två par stadiga lära gå-skor från Kavat. Heja Selma! Vi gissar att hon lärt sig gå ordentligt till midsommar.

Hur det kändes att missa de allra första stegen? Klart att jag hade hoppats att det skulle ske när jag var med, men jag blev faktiskt inte alls ledsen som jag trodde att jag skulle bli. Mest bara glad och stolt ärligt talat. Duktiga tjejen!

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress