Förskoleplats klar!
Äntligen har vi fått besked om plats på förskola för vår lilla donna. Som jag har uppdaterat mejlen i väntan på det! Stressen när jag sett på sociala medier att andra fått plats, men vi fortfarande inte hört något... Jag ringde till och med och jagade på förskolechefen till slut, och i måndags landade äntligen beskedet i inkorgen. 

Vi vill ha en förskola som ligger så nära hem som möjligt, och sökte därför till de två kommunala förskolorna som finns i Skogstorp. Det har varit väldigt fullt och få platser som släppts under vintern, så lättnaden nu när det är klart är verkligen stor. Förstahandsvalet fick vi också, så det kunde inte bli bättre. I mitten av augusti kickar inskolningen igång. Blir toppen att hon får växa på sig och bli närmare 1,5 år, tror vår försiktiga dam behöver det för att bli redo för härjet på förskolan. 

Nu är jag i egenskap av förskollärare såklart supernyfiken på vilken typ av inskolning de jobbar med, och på förskolan överlag. Måste ringa och boka in ett besök innan sommaren! 
Pappan kommer att ta själva inskolningen, men jag ska försöka få ledigt så att jag kan vara med första dagen. Tänk att hon har blivit så stor, lilla pluttan!

Premiär på studsmatta hos vänner i helgen. Det där rufset alltså, hon har definitivt fått mitt hår haha!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress