Sladdlösa hörlurar till promenaden och löprundan

Dagens i-landsproblem: har man en iPhone modell Plus så är den alldeles för stor för att ha i ett armband på överarmen. I alla fall om man har en relativt liten arm.

Lösningen? Flipbelt. Det är alltså ett midjeband för telefon, nycklar m.m. som är helt fantastiskt. Varför det är fantastiskt är för att det sitter där det ska även på mig som aldrig lyckats få något slags vätskebälte eller liknande att hänga kvar på höfterna under löpning. Jag kan ge en nogrannare recension av just detta vid ett annat tillfälle, för det jag skulle komma till nu var faktiskt en av mina födelsedagspresenter. Hörlurarna Bose SoundSport. Jag tog ut dem på en premiärtur idag och är redan frälst. Så himla bra med sladdlösa lurar så att jag kan ha telefonen ligga i vagnen utan att behöva trassla med sladden och vara rädd för att fastna i den medan jag går. 

De kopplas alltså via bluetooth till telefonen med hjälp av en app, och dessutom på ett sådant smidigt sätt att jag fixade att koppla in dem helt själv. De får högsta betyg bara för den sakens skull. Blir kul att testa dem under nästa löptur och se om de sitter bra även då, vilket jag inte tvivlar ett dugg på. Regn- och svett-tåliga är dem, så helt perfekta för träning av alla de slag!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress