Löpprogram - mot 21 km
Den här veckan blir andra veckan i löpprogrammet ur Stora Löparboken för kvinnor som jag börjat följa. Om planen går i lås så kommer jag att springa Tjejmilen 21K i april, och har därför inväntat att det ska bli 21 veckor kvar tills dess då programmet är 21 veckor långt. Blir spännande att se hur det går, jag har faktiskt aldrig följt ett program inför de halvmaraton jag sprungit tidigare utan bara tränat på känsla.

Boken innehåller 3 olika nivåer för att klara 21 km, och jag har valt mellanvarianten som ska få mig att klara loppet på 2 timmar. Det är alltså 21 veckor långt och innehåller 3 löppass per vecka (korta intervaller, långa intervaller och långpass). Efter första veckan känns det väldigt bra och jag tror att det är perfekt för mig att starta från noll och jobba mot målet utan stress och press. Första långpasset var 30 min och kommer under veckorna att öka successivt upp till 120 minuter. Det kluriga blir att få till alla passen och kombinera dem med någon typ av styrketräning däremellan. Prioritering och kvalitet framför kvantitet tror jag får bli nyckeln. Wish med luck!

(null)
Song ji ra

Lycka till detta klarar du :)

Svar: Tack snälla för peppen! :)
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress