Mellistips! - Kvarg med färska bär

Mellanmål är a och o om man vill hålla sig mätt mellan måltiderna och undvika sötsug. Jag tänkte att jag då och då kan passa på att dela med mig av mina favoriter när det kommer till just mellis. Jag gillar att variera, så jag äter gärna olika varje dag för att inte tröttna och jag har både snabba och mer avancerade varianter att dela med mig av.

 
Först ut blir... Kvarg. Det finns ju en uppsjö av smaker att välja mellan, om man inte föredrar naturell. Hitta ett par favoriter att växla mellan och toppa med något gott. Färska bär är en favorit hos mig och jag toppar gärna med müsli eller granola för lite crunch. Jag är faktiskt inget fan av konsistensen som den är, så jag behöver något gott på för att det ska fungera för mig.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress