Mammaträning

Idag kom vi äntligen iväg på vårt första mammaträningspass tillsammans med Ellinor och Isabella! Så roligt! Det verkar poppis och finns i många städer har jag sett, men här i Eskilstuna är det CRfitness som kör. Väldigt smidigt nu när vädret är bra så att passet kan hållas utomhus, eftersom bebisen då kan ligga i vagnen hela passet. Selma knorrade några gånger, men det var bara att gunga vagnen lite så gick det bra. De allra flesta hade lite äldre barn, säkert uppåt ett år, men det gick utmärkt även för mig som bara har en 11-veckors. Nadja som höll i passet hade bra koll och sa till mig när det var något hon tyckte att jag skulle undvika och visade alternativa övningar, men det mesta kunde jag göra som alla andra. Misstänker starkt att det kommer att bli träningsvärk för min del dock, det var ju inte igår jag gjorde vare sig utfall eller armhävningar... För att inte tala om hur det brände i rumpan av att backa baklänges uppför en backe med vagnen. Kanske får börja ge mig på det i våra härliga backar här hemma.😉


Ett av mina träningsmål är ju just mammaträning under sommaren och det känns ännu mer aktuellt nu när jag testat det. Jag är anmäld till sommarterminen som startar 13/6 och kommer förhoppningsvis att kunna köra varje tisdag hela sommaren. 

Bor du i Eskilstuna med omnejd och är sugen på att prova? Tisdagar kl 10-11, drop in för 85kr. Mamma eller inte mamma, alla är välkomna. Vid bra väder hålls träningspassen på Djurgården, annars inomhus på Kraft i Munktell.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress