Ingen fraktur!

Jag fick lite lust att hoppa och skutta av glädje i fredags. Jag hade varit ute på en långpromenad med Selma och hittade ett kuvert från Achima Care i brevlådan när vi kom hem. Kallelse till föräldragruppen på BVC trodde jag, men icke. Det var inget mindre än beskedet om att jag faktiskt inte har en fraktur på min svanskota. Röntgenbilderna såg helt normala ut. Så himla skönt! Det tar ju inte bort det onda såklart, men jag tycker ändå att det har blivit bättre och nu när jag vet att det inte är något som är trasigt så kan jag ändå släppa den oron. Stor lättnad! Det betyder också att jag förhoppningsvis inte kommer att ha ont i flera år framöver.


Fokus nu blir att försöka avlasta den så mycket som möjligt och hålla tummarna att det snart går över helt och hållet. Det enda tillfället som jag egentligen "måste" lägga tryck på den är när jag sitter i bilen, annars brukar det gå att sitta lite på sniskan så att tyngden hamnar på ena skinkan istället. Bästa, bästa Ronja fixade fram en sittkudde till mig också och min barnmorska sa att det är vanligt att det blir en inflammation i svanskoteområdet vid förlossning och då kan inflammationshämmande hjälpa. Testing, testing!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress