Förkyld - med bebis hemma

En sak är säker, man har inte riktigt tid eller utrymme att vara sjuk när man har småbarn. När man helst av allt skulle vilja krypa ner under täcket och bara glo på serier hela dagen och tycka synd om sig själv, så är det ungefär motsatsen som gäller istället. Samtidigt är jag livrädd för att smitta det lilla livet. Inte för att en förkylning alls är samma sak som svinkoppor, men den pärsen avskräckte liksom från allt vad sjukdomar heter. Jag vill INTE ha en sjuk bebis nu, tack. Vad göra? Kurera järnet! Te med honung, glass, vatten i mängder, Ipren och nässpray. Det kniviga är att Selmis vill vara nära hela tiden och då är det ju stört omöjligt att inte smitta. Jag skulle behöva sådant munskydd som de har på sjukhus. Mannen föreslog att knyta något runt huvudet, men jag tyckte inte det lät som en särskilt briljant idé faktiskt...


Hoppas ni har en bättre onsdag!❤️


Maria (Slogstjarnan)

Krya på dig! Vi var nyss förkylda hela familjen med halsont och snuva jag, sambon och sonen. Lilltjejen 8 v klarade sig bra, tänk på att tvätta händerna ofta. Om hon blir täppt finns det ju koksaltlösning, näsfrida som kan hjälpa bra.

Svar: Tack snälla! Vad skönt att ni mår bättre och att lilltjejen klarade sig bra! Ja, Näsfridan verkar ju toppen om de är snoriga! Hoppas vi slipper att hon blir dålig, men vi har en sådan ligger ifall det skulle behövas :)
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress