Ett steg på vägen

Ny vecka, nya tag här! Igår gjordes anmälan till Tjejmilen och jag hoppas, hoppas att jag kommer att kunna springa loppet. Trots värmen i lördags när Å-loppet gick av stapeln så blev fruktansvärt avundsjuk, och jag vill verkligen börja springa nu. Helst igår. Planen är att hålla ut lite till, tills det gått 4 månader sedan förlossning och jag SKA hålla det. 7 juli är med andra ord ett datum med stort D i min kalender. Det innebär att jag har dryga månaden på mig att förbereda mig, så det är bara att jobba på. Måste väl här tillägga att jag slarvat duktigt med knip- och magaktivering senaste två veckorna (förlåt Carola), så nu är det skärpning och nya tag. Knipövningar 10 gånger om dagen (!) och övningar från Mammamage-appen 3 gånger om dagen. Nivå 1 som går ut på att hitta knipet är avklarad, så nu ska jag börja med nivå 2 som har en aning mer avancerade övningar. Jag har även beställt hem en bok som är inriktad på träning för nyblivna mammor och hoppas på att hitta inspiration på övningar att göra på gymmet. Och så mammaträningen som startar 13 juni förstås. Wish me luck!



Angående Tjejmilen förresten... Jag är fullt medveten om att den går redan i början av september, alltså inte ens 2 månader efter att jag hoppas börja så smått med löpningen, så jag ser det enbart som en rolig grej. Kan jag springa/jogga milen så blir jag självklart jätteglad, men känns det inte bra så kommer jag att gå eller blanda gång och jogg (gogga?). Ingen press på en viss tid, personbästa eller så, utan bara en rolig grej med familjen.😊

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress