Breezy - Bugaboos sommarsufflet

Jag har hört både bu och bä om Bugaboos sommarsufflett, Bugaboo suncanopy, men efter noga övervägande så köpte vi en i alla fall. Jag hittade en till helt okej pris i en säljgrupp på Facebook och tänkte att då slår jag till. I värsta fall är det ju bara att sälja den vidare igen. 


MEN. Som det känns just nu så blir det absolut inte så. I'm in love. I förrgår hade vi 26 grader i skuggan här i Eskilstuna, nästan så det var lite utomlandskänsla, och jag kan säga helt allvarligt att jag aldrig hade kunnat gå ut och gå mitt på dagen som jag gjorde om jag hade haft vanliga suffletten. No way José! Tack vare meshpartierna framtill och på sidorna samt luckan upptill kom det in luft i liggdelen och även om det fortfarande var varmt så blev det inte bastu som det kan bli med en vanlig sufflett (i synnerhet om man måste hänga för en filt för att skydda mot solen). Nackdelen är ju att solen lyser in genom nätet, som då bara ger spf 2 eller något sådant, men det löste jag genom att använda vagn/amningsfilten från Rätt Start. Jag knäppte helt enkelt filtens krokar i sufflettbågarna mitt upptill och lät den hänga ner på den sida där solen lyste in. Bilderna nedan visar hur jag menar. Superenkelt att bara flippa över den till andra sidan när man svänger eller vänder håll.

Och det här med inbyggt myggnät som man bara öppnar dragkedjan och rullar ut, varför har inte alla suffletter det?? Så ja, stor tumme upp för Breezyn från oss! Att det blev lite ljusare störde inte Selma ett dugg heller, hon somnade till och med när vagnen stod stilla och det har nog aldrig hänt tidigare.

Sophie

Kul att du är nöjd! 👏🏻😃

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress