9 veckor efter förlossning

Det har redan gått 9 veckor sedan Selman kom till oss och jag börjar faktiskt att så smått känna mig som mig själv igen. Vikten står ganska stilla, på -12 kg sedan förlossning vilket innebär 4 kg kvar till startvikt. Jag har ingen stress gällande det egentligen, men däremot ska det bli skönt att komma igång och träna igen. Som det är nu så har jag (peppar, peppar, ta i trä) inte ont någonstans utöver svanskotan. Otroligt skönt. Jag lider verkligen med alla som har kronisk smärta för det tär verkligen att gå runt och ha konstant ont. Svanskotan har i alla fall den fördelen att det "bara" gör ont när jag sitter i vissa lägen och jag tycker att jag kan hantera det rätt bra nu. Jag var på röntgen i förra veckan så jag borde få svar på det när som helst. Hoppas, hoppas att det inte är en fraktur!


Magen blir hur som helst lite mindre för varje vecka som går och jag kämpar på med mina knipövningar och magaktiveringsövningar som jag fått i hemläxa av Carola. Tänkte faktiskt våga mig till gymmet under den här veckan och träna lite lätt. Annars är powerwalks med vagnen väldigt skönt och räcker gott och väl för tillfället. Ett träningsmål för 2017 vore dock en bra motivation, så jag ska försöka knåpa ihop det och lägger ut det under morgondagen. Alltid roligt att ha ett mål att sikta mot, om än så litet.


Jag undrar när hormonranden försvinner? Jag har liksom vant mig vid den så ser den knappt längre!😊
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress