8 veckor

I tisdags blev Selma 8 veckor gammal och vi hade även tid för vägning och mätning hos BVC denna vecka. 59 centimeter lång och 5334 gram tung. Kurvan går fortsatt spikrakt uppåt, men det gillar vi med tanke på att hon var så plan de första veckorna. Ett fasligt växande på den lilla damen numera istället. Storlek 50 är borta ur garderoben för längesen och nu börjar även 56 att sjunga på sista versen. Pyjamaser med fötter är helt kört, men övriga plagg används febrilt nu innan det är dags att plocka undan även dem. Lite ledsamt att behöva ge upp alla fina kläder, särskilt de vi fått, men samtidigt har vi mycket fint i 62 som ligger och väntar. Jag fick lite panik över att vi redan är där då vi inte har särkilt mycket alls i 68 som är nästa storlek sedan, så jag kastade mig in på Kappahls hemsida och klickade hem ett gäng fina sommarkläder från deras Newbie-kollektion.


Nu ska vi ut på en promenad här, jag och min lilla argbigga. Hon har en dålig dag tror jag bestämt... Gissar på att det är övergången mellan att ha sovit större delen av dygnet till att nu vara mer vaken som ställer till det lite. Hon är toktrött och somnar till så fort man vaggar henne lite, men vaknar till efter bara några minuter. Hoppas på att vagnen fungerar bättre.

Ha en fin fredag!❤️


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress